Değerli ygs/lys mağduru arkadaşlarım: Geldi yaz ayları, gevşer gönül yayları. -Keşke gönül yayları olsa be abi...- neyse, çoktaşeyapmamak lazım. Evet, arkadaşlar, bildiğimiz üzere Ygs ve Lys'de derslerin konu sayıları oldukça fazla ve bizim önümüzde ki süre kısıtlı. Burada bir ters orantı var. -Evet, yazarken bile araya ders konusunu sokuyorum. Biz de böyle gardaş.- Çoğumuz okul dışında; dershaneye, etüte, özel derse vb. eğitim faktörlerine katılıyor. Yok konu anlatımı, yok test, yok soru çözümü yok cart yok curt. E, abicim, ne yani bunların hiçbirini yapmayacak mıyız? Dediğinizi duyar gibiyim. Hayır! yani evet. Karıştı ortalık, toparlıyorum. Bizim üniversite sınavına hazırlanan öğrenci arkadaşlarımızda gördüğümüz en büyük hata HAMALLIK yapıyor olmaları.
Hamallıktan kastımız ne peki?
Dediğimiz gibi, ygs/lys derslerinin konu sayısı fazla ve bizim süremiz kısıtlı. Tüm derslerin ya da ilgili bölümün derslerinin tüm konularına çalışmaktansa; Ösym'nin her sene sürekli aynı konudan sorduğu konuların analizini yapmak bizim için çok büyük avantajdır. Kendimiz, bire-bir olaraktan çalıştığımız arkadaşlarla konuları eledikten sonra elde kalan konulara yoğunlaşıp çalışma verimimizi ona göre ayarlıyoruz. Matematikten 15-20 konuya çalışmaya gerek yok, yapmayın bunu. 5-6 konuya verimli çalışıp, konu ile ilgili çözülen sorularda başarınızı görüyorsanız emin olun -ben de garanti veriyorum- 23 ile 25 net cebinizdedir. Aynı şey diğer dersler içinde geçerli. Bir sonra ki yazımızda zaten ders çalışma programını sizlere yazıp anlatacağım zaten. Biz, bu şekilde ilerledik ve bizimle beraber yola çıkan herkesi de memnun ettik. Ösym bizden kurnaz mı? Değil. O yüzden ders çalışmanın hakkını sade ve temiz şekilde vermeye gayret gösterelim arkadaşlar.
Yorumlar
Yorum Gönder